Træk

Forretningsbetingelser

Køb, levering og retur

Priser og betalingsmuligheder

Betalingen gennemføres via Klarna (udbyder af betalingsgateway). Betalingen foregår over krypteret forbindelse og PCI-certificerede servermiljøer. Kortdata kan aldrig ses eller findes af andre end dig som kunde og Klarna. Betalingssystemet lever op til alle gældende standarder og lovgivninger. Kortdata kan aldrig ses eller findes af andre end dig som kunde og af Klarna. 

Alle priser er opgivet i Danske Kroner (DKK) og er inklusive dansk moms på 25%.

Leveringstid ved A-Hjort

A-Hjort stræber efter at levere bestillingen så hurtigt som muligt. Pakken sendes afsted indenfor få hverdage, så køber har ordren i løbet af 1-2 hverdage.

Er smykket, som køber har bestilt, ikke på lager, kan der gå flere hverdage, før ordren er fremme på leveringsadressen. I tilfælde af bestillingen er en hastegave eller lignende, vil det altid være muligt at kontakte A-Hjort for at få svar på, om smykkerne kan sendes samme dag. 

A-Hjort tager forbehold for forsinkelse fra vores fragtselskaber (GLS og Bring). 

Køber har mulighed for selv at afhente sin bestilling på A-Hjorts adresse: Buchwaldsgade 15 B, 5000 Odense C. 

Ombytning og returnering af varer

Hvis du ønsker at returnere et smykke betaler du selv for returfragten, men det er nemt og ligetil:

1. Send blot smykket i den smykkeæske du modtog det i.

2. Læg denne i en almindelig kuvert og send det som almindeligt brev.

3. Vedlæg købers fulde navn, følgeseddel eller web-ordrenr.

4. Husk at skriv om det skal krediteres eller eller reklamation.

**NB: Pengene tilbageføres automatisk til det betalingskort der er brugt ved køb af ordren. **

Ved returnering pga. fortrudt køb eller ombytning bedes du sende smykket retur til os. Når vi har modtaget din retursag, så refunderer vi pengene med det samme på det betalingskort, der har købt smykket.

Ønsker du at ombytte bedes du lægge en ny ordre på det.

Ved reklamation skal du sørge for at beskrive så præcist og detaljeret som muligt, hvad der er galt med smykket. Du bedes vedlægge denne information, samt dit ordrenummer i returforsendelsen.

Fragtomkostning ved returnering

Hvis du ønsker at returnere et smykke, betaler du selv for returfragten, men det er nemt og ligetil:

  1. Send blot smykket i den smykkeæske, du modtog det i.

  2. Læg denne i en almindelig kuvert og send det som almindeligt brev.

  3. Vedlæg købers fulde navn, følgeseddel eller web-ordrenr.

  4. Husk at skriv om det skal krediteres eller eller reklamation.

  5. Pengene tilbageføres automatisk til det betalingskort der er brugt ved køb af ordren.

Reklamation - 2 år jf. Købeloven

Handlen er selvfølgelig omfattet af Købeloven, herunder mangelreglerne.

Købeloven giver dig i en periode på 2 år efter købet ret til at få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationen skal naturligvis være berettiget, og fejl og mangler må ikke være opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Fortrydelsesret: 60 dage

Alle handler i webshoppen er omfattet af 60 dages fortrydelsesret.

Op til 60 dage efter modtagelse af dine varer, kan du meddele os, at du fortryder dit køb og derefter returnere varerne til os.

Hvis fristen udløber på en lørdag, søndag eller helligdag forlænges fristen til efterfølgende hverdag.

Skal du returnere noget til os p.g.a. fortrydelsesret, så skal det sendes til vores postadresse, se den under forretningsbetingelser under punktet kontakt og returnering.

Hvis du vælger IKKE at afhente din pakke - og pakken kommer retur på grund af manglende afhentning vil der blive opkrævet et gebyr til fragt og emballage. Se gældende sats under punktet levering.

Anvisning til brug af smykker

Alle smykker solgt på A-Hjort overholder de danske lovkrav om afgivelsen af nikkel, cadmium, bly og kviksølv.  Alle designere overholder stempellovgivningen for sølv og guld. 

Når smykkerne ikke er i brug, bør de opbevares i æsken, du modtog dem i. Hvis flere smykker ligger sammen, kan de misfarve hinanden og falme i farven. 

Alle smykker som har en overfladebehandling, en oxidering eller forgyldning, skal skånes, da denne overflade slides ved brug. 

Det anbefales, man tager sine smykker af inden man:

  • sover

  • går i bad

  • vasker hænder

  • dyrker sport

  • bader i klor og saltvand.

Det anbefales derudover helt at undgå:

  • hårlak

  • parfume

  • cremer.

Smykker med sten kan miste deres glans med tiden grundet snavs. De kan rengøres med en tandbørste, lunkent vand og sulfo - så er de som nye igen.
Smykker med perler, keramik, læder, emalje eller sten skal skånes. Limen kan opløses, farven på keramik kan falme eller emaljen kan gå itu ved tab på gulvet.

Smykkerne kan friskes op ved brug af sølv/guld rens. Læs altid anvisningen for brug af dette. Smykker med perler, rav, læder, emalje og keramik tåler ikke sølv/guld rens på samme måde som smykker uden - kun ved nøje opsyn, undgå hvis muligt.

Nogle personer udskiller stoffer i huden, som fremskynder misfarvning processen i sterling sølv/forgyldt. Det kan være personer, som tager en bestemt type medicin, folk med sukkersyge, el. andet. Meget få personer kan ikke tåle sterling sølv. Da anbefales det kun af bære smykker af høj karat guld. 

Datahåndtering

Cookies på websitet

Ved at benytte websitet accepterer du, at vi bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få webshoppen til at fungere optimalt.

Du kan evt. tage et kig hos Foreningen For Danske Internethandlende (FDIH) og deres beskrivelse af hvad en cookie er og hvorfor, den er vigtig.

Om opbevaring af persondata

Når du handler hos A-HJORT, har vi brug for nogen personlige oplysninger for at gennemføre handlen:

  • Navn

  • Adresse

  • Postnummer & by

  • Emailadresse

  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet en brugerkonto til selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges aldrig til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden.

Eventuel videregivelse i sådan en situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.

Kontakt A-HJORT, hvis du ønsker information eller har kommentarer.

Om A-Hjort

Kontakt- og virksomhedsoplysninger (A-Hjort ApS)

Webshoppen drives af:

A-Hjort ApS
Buchwaldsgade 15 B
5000 Odense C
CVR: 35841857

Kontaktoplysninger:

Email: sales.dk@a-hjort.com
Telefon: +45 7199 3630
Telefon tid: Alle hverdage mellem kl 9-15
Afhentning af web-ordre bestilt online: Afhentes alle hverdage fra 9-15 på ovenstående adresse.

Sådan handler du hos A-Hjort

Fra første klik på A-Hjort til modtagelse af din ordre, ønsker vi at gøre det så nemt, ligetil og lækkert som overhovedet muligt.

Webshoppen har altid åbent, og du kan handle, når du ønsker. Når du har bestilt, modtager du altid, efter kort tid, en kvittering for modtagelse af din bestilling pr. email. Kvitteringen en notits om, at vi har modtaget din bestilling. 

Din bestilling vil derefter blive håndteret inden for få hverdage. 

Når din ordre er færdigbehandlet og pakket, vil du pr. email modtage en bekræftelse på at ordren er færdigbehandlet samt et tracking link, hvor du kan spore pakken. Din faktura vil efterfølgende blive tilsendt fra Klarna. Herefter overlades pakken til vores forsendelsespartner (GLS eller Bring), og du kan forvente at modtage varerne 1-2 døgn herefter. Du har naturligvis også mulighed for selv at hente din pakke på vores adresse i Odense C.

Ved alle handler tager A-Hjort forbehold for prisfejl, tastefejl, udsolgte eller udgåede varer, mistanke om svindel samt force majeure. Hvis et at af de nævnte forhold gør sig gældende, forbeholder vi os retten til helt eller delvist at annullere en handel. Skulle noget opstå i forbindelse med din ordre, vil vi selvfølgelig kontakte dig hurtigst muligt med henblik på at løse udfordringerne.