Betingelser hos A-Hjort

Når du handler med A-Hjort ApS, gælder følgende salgs- og leveringsbetingelser.

Leveringstid ved A-Hjort

Ved A-Hjort gør vi alt for at din ordre kan komme hurtigst muligt frem til dig. Er ordren modtaget inden kl 14.30 og er det smykker vi har på lager sendes de samme dag.

Er varen ikke på lager sendes de 2-4 dage efter ordren er lagt. Der kan dog være en ekstra dags levering hvis ordren kommer på en fredag pga. weeekenden.
Ved enkelte produkter og smykkebrands kan der være længere leveringstid. Dette vil fremgå under selve produktets leveringstid.

Du er altid velkommen til at ringe til os for at tjekke hvor hurtigt vi kan sende dine smykker - se kontaktoplysninger her.

Anvisning til brug af smykker

Alle smykker solgt på hjemmesiden, overholder de danske lovkrav om afgivelsen af nikkel, cadmium, bly og kviksølv. Alle designere overholder stempellovgivningen for sølv og guld.

Alle smykker som har en overfladebehandling, en oxydering eller forgyldning, skal skånes. Denne overflade slides af ved brug. Det anbefales, at du altid tager dine smykker af inden du sover, går i bad, vasker hænder, bader i klor og saltvand, samt når du dyrker sport. Det anbefales derudover helt at undgå hårlak, parfume og cremer! Når du ikke bruger dine smykker, bør de opbevares i æsken, du modtog dem i. Hvis flere smykker ligger sammen kan de misfarve hinanden og falme i farven. Smykkerne kan friskes op ved brug af sølv/guld rens. Læs altid anvisningen for brug af dette.

Nogle personer udskiller stoffer i huden, som fremskynder misfarvningsprocessen i sterling sølv/forgyldt. Det kan være personer, som tager en bestemt type medicin, folk med sukkersyge, el. andet. Meget få personer kan ikke tåle sterling sølv. Da anbefales det kun af bære smykker af høj karat guld.

Smykker med perler, keramik, læder, emalje eller sten skal også skånes. Limen kan opløses, farven på keramik kan falme eller emaljen kan gå itu ved tab på gulvet. Smykker med sten kan miste deres glans med tiden grundet snavs. De kan rengøres med en tandbørste, lunken vand og sulfo, så er de som nye igen. Smykker med perler, rav, læder, emalje og keramik tåler ikke sølv/guld rens på samme måde som smykker uden. Kun ved nøje opsyn, undgå hvis muligt.

Fragtomkostning ved returnering

Du kan altid komme i kontakt med os:

A-HJORT ApS
Havnegade 98
5000 Odense C
Danmark

CVR: 35841857

Email: sales.dk@a-hjort.com
Telefon: 71 99 36 30

Hvis du ønsker at ombytte, har været uheldig med en reklamation eller blot ønsker at returnere et smykke så send os blot en email på sales.dk@a-hjort.com

så sender vi hurtigst muligt en GLS returlabel ganske gratis
Det er nemt og ligetil.

1. Send blot smykket i den smykkeæske du modtog det i.
2. Læg denne i en almindelig kuvert.
4. Vedlæg købers fulde navn, følgeseddel eller web-ordrenr.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Priser og betalingsmuligheder

Alle priser er opgivet i Danske Kroner (DKK) og er inklusive dansk moms på 25%

I webshoppen kan du betale med følgende betalingskort:

  • Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • Mastercard
  • JCB
  • Maestro

Betalingen gennemføres via Epay A/S (udbyder af betalingsgateway) og NETS (kortindløser). Betalingen foregår over SSL-krypteret forbindelse og PCI-certificerede servermiljøer. Kortdata kan aldrig ses eller findes af andre end dig som kunde og NETS som kortindløser. Betalingssystemet lever selvfølgelig op til alle gældende standarder og lovgivninger.

Ved A-Hjort kan du også betale med Mobilepay - nemt og lige til.

Om A-Hjort ApS

Webshoppen på a-hjort.dk ejes og drives af:

A-Hjort ApS
Havnegade 98
5000 Odense C
Danmark

CVR: 35841857

Email: sales.dk@a-hjort.com
Telefon: 71 99 36 30

Administrerende Direktør er Anne Hjort Lund

Reklamation - 2 år jf. Købeloven

Handlen er selvfølgelig omfattet af Købeloven, herunder mangelreglerne. Købeloven giver dig i en periode på 2 år efter købet ret til at få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationen skal naturligvis være berettiget, og fejl og mangler må ikke være opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Ombytning og returnering af varer

Du kan altid komme i kontakt med os:

A-HJORT ApS
Havnegade 98
5000 Odense C
Danmark

CVR: 35841857

Email: sales.dk@a-hjort.com
Telefon: 71 99 36 30

Hvis du ønsker at ombytte, har været uheldig med en reklamation eller blot ønsker at returnere et smykke så send os blot en email på sales.dk@a-hjort.com

så sender vi hurtigst muligt en GLS returlabel ganske gratis
Det er nemt og ligetil.

1. Send blot smykket i den smykkeæske du modtog det i.
2. Læg denne i en almindelig kuvert.
4. Vedlæg købers fulde navn, følgeseddel eller web-ordrenr.

Ved returnering pga. fortrudt køb, bedes du sende en email til ovenstående email adresse med dit ordrenummer, samt med information om, at du ønsker at sende retur. Dette bedes du gøre, INDEN du afsender produktet/produkterne.
Når vi har modtaget din retursag, så refunderer vi pengene med det samme på det betalingskort, der har købt smykket - eller du kan skrive dit reg. og kontonr. hvis pengene skal refunderes til det i stedet for.

Skal du ombytte noget ved os, så skal det også sendes til ovenstående postadresse. Vi bytter meget gerne - hurtigt og nemt.
Vær venligst opmærksom på at vi kun ombytter varer, hvor det drejer sig om en ny størrelse eller et andet materiale eller et andet smykke, der koster det samme.
Hvis du ønsker din ring skal være i en større eller mindre størrelse, eller at dine øreringe skal være forgyldt i stedet for sølv, så blot send retur til os, hvor du noterer hvilken størrelse, andet smykke eller materiale, du ønsker i stedet for.
Derimod hvis du ønsker at bytte varen til et helt nyt dyrere produkt/smykke, så vil vi bede dig om at sende din vare retur til os, som vi vil refundere med det samme på det betalingskort, der har købt smykket - eller du kan skrive dit reg. og kontonr. hvis pengene skal refunderes til det i stedet for.
Gå derefter ind på vores webshop og køb det nye smykke du ønsker i stedet for.
Dette er desværre den nødvendige måde at gøre det på, da vi ikke må trække et højere beløb end først bestilt af sikkerhedsmæssige årsager for dig (undgå misbrug af dit kort).

Ved reklamation skal du sørge for at beskrive så præcist og detaljeret som muligt, hvad der er galt med smykket.
Du bedes sende en email til ovenstående email adresse med denne information, samt dit ordrenummer, inden du afsender smykket.

Sådan handler du hos A-Hjort

Webshoppen har altid åbent, og du kan handle, når du ønsker. Når du har bestilt, modtager du altid, efter kort tid, en kvittering for modtagelse af din bestilling pr. email. Kvitteringen skal kun opfattes som en notits om, at vi har modtaget din bestilling. Når vi går i gang med at behandle din ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse. Ordrebekræftelsen er en bekræftelse på, at du og A-Hjort har indgået en bindende købsaftale.

Indkommende ordrer behandles som minimum hver eftermiddag. Når din ordre er færdigbehandlet og pakket, vil du pr. email modtage en bekræftelse på at ordren er færdigbehandlet. Din faktura vil være vedhæftet denne email. Herefter overlades pakken til vores forsendelsespartner (GLS), og du kan forvente at modtage varerne 1-3 døgn herefter.
Du har også altid mulighed for selv at hente din pakke i vores butik i Odense M.

Ved alle handler tager A-Hjort forbehold for prisfejl, tastefejl, udsolgte eller udgåede varer, mistanke om svindel samt force majeure. Hvis et at af de nævnte forhold gør sig gældende, forbeholder vi os retten til helt eller delvist at annullere en handel. Skulle noget opstå i forbindelse med din ordre, vil vi selvfølgelig kontakte dig hurtigst muligt med henblik på at løse udfordringerne.

Om opbevaring af persondata

Når du handler hos A-HJORT, har vi brug for nogen personlige oplysninger for at gennemføre handlen:

  • Navn
  • Adresse
  • Postnummer & by
  • Emailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprettet en brugerkonto til selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom. 

Oplysninger videregives eller sælges aldrig til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan en situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. 

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.

Kontakt A-HJORT hvis du ønsker information eller har kommentarer.

Cookies på websitet

Ved at benytte websitet accepterer du, at det bruger cookies. Cookies er nødvendige for at få webshoppen til at fungere ordentligt.

Du kan evt. tage et kig hos Foreningen For Danske Internethandlende (FDIH) og deres beskrivelse af hvad en cookie er, og hvorfor den er vigtig

Fortrydelsesret: 30 dage

Alle handler i webshoppen er omfattet af 30 dages fortrydelsesret. Op til 30 dage efter modtagelse af dine varer, kan du meddele os, at du fortryder dit køb og derefter returnere varerne til os. Hvis fristen udløber på en lørdag, søndag eller helligdag forlænges fristen til efterfølgende hverdag. 

Skal du returnere noget til os p.g.a. fortrydelsesret, så skal det sendes til vores postadresse, se den under forretningsbetingelser under punktet kontakt og returnering

Ved returnering pga. fortrudt køb, bedes du sende en mail til ovenstående emailadresse med dit ordrenummer, samt med information om, at du ønsker at sende retur. Dette bedes du gøre, inden du afsender produktet/produkterne.